loading...
azadname
رای ما دکتر عارف


در عاشقی گریز نباشد ز سوز و ساز

استاده ام چو شمع مترسان ز آتشم

azad بازدید : 13 سه شنبه 07 خرداد 1392 نظرات (0)

 

 

 

ز پوچ جهان هیچ اگر دوست دارم - ترا، ای کهن بوم و بر دوست دارم

 

 


ترا، ای کهن پیر جاوید برنا - ترا دوست دارم، اگر دوست دارم

 

 


ترا، ای گرانمایه، دیرینه ایران - ترا ای گرامی گهر دوست دارم

 

 


ترا، ای کهن زاد بوم بزرگان - بزرگ آفرین نامور دوست دارم

 

 


هنروار اندیشه ات رخشد و من - هم اندیشه ات، هم هنر دوست دارم

 

 


وگر ضبط دفتر ز مشکین مرکب - نئین خامه، یا کلک پر دوست دارم

 

 


گمان های تو چون یقین می ستایم - عیان های تو چون خبر دوست دارم

 

 


هم ارمزد و هم ایزدانت پرستم - هم آن فره و فروهر دوست دارم

 

 


بجان پاک پیغمبر باستانت - که پیری است روشن نگر دوست دارم

 

 


گرانمایه زردشت را من فزونتر - ز هر پیر و پیغامبر دوست دارم

 

 


بشر بهتر از او ندید و نبیند - من آن بهترین از بشر دوست دارم

 

 


سه نیکش بهین رهنمای جهان ست - مفیدی چنین مختصر دوست دارم

 

 


ابر مرد ایرانئی راهبر بود - من ایرانی راهبر دوست دارم

 

 


نه کشت و نه دستور کشتن به کس داد - ازینروش هم معتبر دوست دارم

 

 


من آن راستین پیر را، گرچه رفته ست - از افسانه آن سوی تر، دوست دارم

 

 


هم آن پور بیدار دل بامدادت - نشابوری هورفر دوست دارم

 

 


فری مزدک، آن هوش جاوید اعصار - که ش از هر نگاه و نظر دوست دارم

 

 


دلیرانه جان باخت در جنگ بیداد - من آن شیر دل دادگر دوست دارم

 

 


جهانگیر و داد آفرین فکرتی داشت - فزونترش زین رهگذر دوست دارم

 

 


ستایش کنان مانی ارجمندت - چو نقاش و پیغامور دوست دارم

 

 


هم آن نقش پرداز ارواح برتر - هم ارژنگ آن نقشگر دوست دارم

 

 


همه کشتزارانت، از دیم و فاراب - همه دشت و در، جوی و جر دوست دارم

 

 


کویرت چو دریا و کوهت چو جنگل - همه بوم و بر، خشک و تر دوست دارم

 

 


شهیدان جانباز و فرزانه ات را - که بودند فخر بشر دوست دارم

 

 


به لطف نسیم سحر روحشان را - چنانچون ز آهن جگر دوست دارم

 

 


هم افکار پرشورشان را، که اعصار - از آن گشته زیر و زبر دوست دارم

 

 


 خیام، خشم و خروشی که جاوید - کند در دل و جان اثر دوست دارم

 

 


ز عطار، آن سوز و سودای پر درد - که انگیزد از جان شرر دوست دارم

 

 


وز آن شیفته شمس، شور و شراری - که جان را کند شعله ور دوست دارم


   

 

ز سعدی و از حافظ  وز نظامی - همه شور و شعر وسمر دوست دارم

 

اخوان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 94
  • بازدید سال : 664
  • بازدید کلی : 6,089
  • کدهای اختصاصی
    شعر روز

    کی شعر تر انگیزد خاطر که حزین باشد

    یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد

    از لعل تو گر یابم انگشتری زنهار

    صد ملک سلیمانم در زیر رنگین باشد